بیانیه دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون کشته شدگان میانمار

یادداشت

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر

بسم الله الرحمن الرحیم

” وسیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون “(شعرا-۲۲۷)
(و به زودی آنها که ستم کردند میدانند که بازگشت شان به کجاست.)

☫همزمان با موسم حج گزاری مسلمین جهان در سرزمین وحی بار دیگر شاهد قتل عام و کشتار بی رحمانه ی مسلمانان روهینگایی به دست ارتش میانمار و برخی بودائیان این کشور هستیم؛عجیب آنکه مجامع مدعی حقوق بشر در سکوتی قابل تامل فرو رفته و بعضا حتی لسانا نیز این جنایات را محکوم نمی کنند.

☫مسلمانان بی گناهی که علوه بر آنکه در میانمار از حداقل حقوق اجتماعی برخوردار نیستند و مورد تبعیض های گسترده در هر زمینه ای قرار گرفته اند،حال برای چندمین بار مورد قتل عام سفاکانه قرار میگیرند،مسلمانانی که به اتهام دفاع از جان خود در برابر تهاجم بودائیان افراطی اینبار هم از گزند ارتش آن کشور در امان نمانده اند به نحوی که مجبور به ترک خانه و کاشانه ی خود شده و برای حفظ جان خود راهی مرز های این کشور با بنگلادش شده اند.

☫در این بین اما آنچه ما را بیش از گذشته از سیاستمداران جهان اسلام مایوس می کند،انفعال آنها و سکوتی خیانت بار است؛ سیاست مدارانی که برای کمک به مخالفین به اصطلاحا اسلامگرای دولت سوریه از پول و تجهیزات نظامی و حمایت سیاسی و…، چیزی کم نگذاشته اند،اما هم اکنون حتی حاضر نیستند حتی برای حفظ ظواهر هم که شده این جنایات را محکوم کنند یا اندک مساعدتی جهت اسکان مسلمانان آواره ی میانماری داشته باشند.

☫وقتی از بطن جهان اسلام صدایی از کسی برای حمایت از مظلومی که ندا میدهد”آیا یاوری هست که یاریم کند؟” برنمیخیزد،توقع از نهادهای غربی مدعی حقوق بشر که دفاع یک فلسطینی از سرزمینش را عملیات تروریستی میداند و کشتار فلسطینیان توسط رژیم غاصب صهیونیستی را حق دفاع از خود می پندارد،توقعی کامل بی جا و واهی است.

☫در این شرایط واجب است تا کلیه ی مسلمین جهان بالاخص حجاجی که هم اکنون در سرزمین وحی هستند،فارغ از هر نوع سلیقه و مذهبی که دارند گامی در راستای رساندن فریاد مظلومین میانماری به مردم جهان بردارند.

هم چنین شایسته است مردم انقلابی ایران عزیز کما فی السابق که پرچمدار حمایت از محرومین و مستضفین جهان بوده اند،تجمعاتی اعتراض آمیز در محکومیت این جنایات داشته باشند، کما اینکه بحمدالله چنین حرکتهایی در برخی از نقاط جغرافیای جهان اسلام صورت گرفته است.

☫اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه ی دانشجویی کشور ضمن محکومیت شدید این کشتارها از تمامی نهادهای ذی ربط بالاخص وزارت امورخارجه درخواست دارد تا با اقداماتی حکیمانه و با استفاده از تمامی ابزار های موجود در راستای توقف این قتل عام وحشیانه اقدام نماید و با رایزنی با دولت بنگلادش سعی در ایجاد مناطقی امن برای اسکان موقت آوارگانی که برای حفظ جانشان از میانمار به مرزهای این کشور پناه برده اند،داشته باشد.

به امید روزی که اتحاد ملل اسلامی مانع از گستاخی دشمنان قسم خورده ی اسلام به ساحت اسلام عزیز و مسلمین شود، و آن روز نزدیک است؛ ان شاء الله.

والسلام
@jadiut