یادداشتی به مناسبت شهادت آیت ا… دکتر بهشتی

یادداشت

چند خط درباره ی استاد…

حضرت امام(ره) ایشان را عبای خویش نامیدند، این عبارت امام(ره) مشهور است که در مورد ایشان فرمودند: “شهید بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما.”

در روزهای اول انقلاب این قدر تبلیغات علیه دکتر بهشتی فراوان بود که حتی عده ای معتقد بودند در دندان شکسته دکتر بهشتی میکروفون هست و او را به جاسوس بودن هم متهم کردند؛ اما روزی که روح شهید بهشتی همراه با یارانش به آسمان پر کشید آه حسرت از نهاد کسانی که این اتهامات را باور کرده بودند و قدر این مرد بهشتی را ندانستند برآمد . آری بهشتی شهید مظلوم بود.
مخالفت خط نفاق با شهید بهشتی و ایستادگی مظلومانه ایشان در برابر این جریان خطرناک آن قدر ادامه یافت که منافقان ناچار شدند ایشان را که یکی از اصلی ترین موانع اهداف شوم شان بود،به شهادت برسانند. با شهادت ایشان بود که بسیاری از خط و ربط‌ها و وابستگی ها بیش از پیش برای همگان آشکار گردید و عده ای فریب خورده و غافل که تبلیغات منافقین در آنها اثر کرده بود، به خود آمدند ؛ اما انقلاب اسلامی برای رسوائی منافقان و بدخواهان،بهای سنگین و هزینه گزافی را متحمل شد که شاید با هیچ چیز جبران شدنی نبود.

انقلاب اسلامی ایران در معرض فتنه‌های متعددی قرار داشت که با هدف سرکوب کردن مردم، خشکاندن سرچشمه تفکر انقلابی و جلوگیری از استقرار نظام دینی تدارک دیده شده بودند. امروزه انقلاب اسلامی، روزگاری را سپری می کند که بعضی از جریانهای سیاسی یا در صدد تخریب این چهره‌ها هستند و یا اندیشه‌های آنان را در راستای اهداف سیاسی خود تفسیر می کنند. متفکر با تقوا، فقیه جامع و مدیر وارسته، شهید مظلوم آیت الله بهشتی، از شخصیت هائی است که هم‌چنان مظلوم است.

استاد علی اکبر پرورش در مورد این شهید بزرگوار و حال و هوای روزهایی که به ایشان دشنام می دادند، می گوید:

یک بار آقای بهشتی می گفت بیشتر این فحش هایی که به من داده می شود به خاطر حمایت من از امام است و بعد به جریان کربلا اشاره کرد که در روز عاشورا دو نفر از اصحاب وفادار امام حسین(ع) جلوی ایشان ایستادند تا تیرهای دشمن به آن حضرت که در حال نماز بود اصابت نکند و تیرها به بدن آنها بخورد. ایشان میگفت من وظیفه خودم میدانم جلوی امام بایستم تا هرچه تیر هست به سوی من بیاید تا مبادا یکی از آنها به امام اصابت کند.
آقای بهشتی به لحاظ ویژگی های اخلاقی در اوج بود و علت این بزرگی آن بود که خداوند یک رشته فضایلی را در ایشان قرار داده بود و او هم این صفات را به خوبی بارور کرده بود. از جمله صفات حسنه ایشان حلم و بردباری بود و من به جرأت میتوانم بگویم هیچکس در آن دوران به اندازه ایشان فحش و ناسزا نشنید تا جایی که محافظین ایشان که شاهد این توهین ها بودند خدمتشان می رفتند و می گفتند آقا ما دیگر تحمل شنیدن این فحش ها را نداریم و می رفتند و عوض می شدند. من یک روز از یکی از پاسدارهای محافظ آقای بهشتی پرسیدم شما چرا این قدر زود به زود و هنوز یک هفته نشده عوض می شوید؟ جواب داد هر جا که با آقای بهشتی میرویم مردم به ما میگویند شما چطور دارید از یک امریکایی و کسی که طرفدار امریکاست محافظت میکنید و ما دیگر نمی توانیم این حرفها را تحمل کنیم.

بنی صدر و تیم رسانه ای اش چنان جو سازی علیه این شهید مظلوم کرده بودند که در ذهن مردم جای منافق و مؤمن تغییر کرده بود؛ دقیقا مثل همین روز هایی که عده ای جای شهید و جلاد را عوض کردند،سناریو همان سناریو است…

بوی مظلومیت بهشتی هنوز هم به مشام می رسد ، البته بوی خیانت بنی صدر زودتر از آن…

در پایان این نوشتار کوتاه فراز هایی از صحبت های این شهید مظلوم را یادآور می شوم،تا به برخی از تشنگان قدرت بگوییم که ما همچون استادمان، “معتقدان سرسخت ولایت فقیه و امامت قاطع رهبر عالی قدرمان هستیم ” :

” من برای ملت یک توضیح دارم و آن اینست که ما معتقدان سرسخت ولایت فقیه و امامت قاطع رهبر عالیقدرمان هستیم. پیوند میان رهبری و مردم یک پیوند نیرومند،بر دلها نشسته و از وجدانها نیروگرفته می‌باشدو نظم غیر قابل فهمی برای مغرب زمین بر ایران حاکم است.

– کسانی را انتخاب کنید که تشنه قدرت نباشند تشنگان قدرت حق حکومت کردن ندارند.

– حزب برای انقلاب است نه انقلاب برای حزب.

ما باید به سوی عدل اقتصادی و عدل اجتماعی و عدل سیاسی جلو برویم باید به جایی برسیم که در جامعه، ضعیفی در زیر فشار قویی قرار نگیرد و اگر خدایی نکرده قرار گرفت به سرعت از زیر فشار رهانیده شود.

– هیچ تبلیغی برای اسلام به اندازه ساختن یک جامعه کوچک نمونه اسلامی‌، نمی‌تواند نافذ و موثر باشد امروز تبلیغ ما هم، باید در خدمت ساختن جامعه نمونه قرار گیردو جزیی از برنامه سخنرانی مان، فیلم نشان دادنمان، هنر و تئاترمان، نمایشمان و همه چیزمان، بایدابزارهای تبلیغ برای ساختن جامعه نمونه باشند.

سخن گفتن بس است عمل کنیم و تنها سخنی گوییم که راهگشای عمل باشد. “

 

والسلام…

چند خط درباره ی استاد…
واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
هفتم تیر ماه هزار وسیصد و نود و شش
@jadiut