مصباح یزدی

آیت‌الله مصباح‌یزدی هزاران جوان را از چنگال شبهات اساتید غرب‌زده نجات داد

بیانیه

آیت‌الله مصباح‌یزدی هزاران جوان را از چنگال شبهات اساتید غرب‌زده نجات داد

جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان، طی پیامی رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفته و تاکید کردند: آیت‌الله مصباح یزدی توانست هزاران جوان را از چنگال شبهات سخت اساتید غربزده، عناصر دل باخته به غرب، منافقین و دشمنان برهاند و با هوشمندی و علم خود، آب حیات طرح ولایت را به ما بچشاند.

متن این پیام به شرح زیر است:

ضایعه ای فراموش نشدنی و دردناک در روز شهادت سردار عزیز، حاج قاسم سلیمانی، همه ما دانشجویان را در بهت و شوکی عمیق فرو برده است. 

ما جوانان که هویت انقلابی و اسلامی و دین و دنیا و آخرت خود را مدیون ایثار و کار خستگی ناپذیر و شبانه روزی اساتیدی چون ایشان هستیم، هضم چنین اتفاقی برایمان سخت و به قامت لفظ درآوردن احساسات مان دشوار است؛
و چرا دشوار نباشد وقتی این فراق تا قیامت جبران نمی‌شود و این عمار روشنگر و یاری‌گر رهبری در حوادث مهم انقلاب دیگر در بین مان نیست.

هیچ گاه از خاطرمان محو نخواهد که علامه در دوران اصلاحات چطور نقشه شوم شبهه افکنی در نسل جوان و برنامه ریزی های جریان غربگرا علیه دین را نقشه بر آب کردند، تحقیرها و توهین ها را به جان خریدند و با تمام آبروی شان که آبروی اسلام بود، قدم در راه مبارزه با خطوط انحرافی آن‌ها گذاشتند. در مقابل غبار فتنه ها، عمارگونه تبیین کردند و بدون هیچ ملاحظه ای وارد عمل شدند، در حالیکه هیچ باکی از اقدامات آنها در ترور شخصیتی و تحریف چهره فلسفی و حکمت آمیزشان نداشتند.

یادمان نمی رود که امام خمینی او را ذوشهادتین نامید؛ علامه خار چشم جریان داخلی و خارجی غربگرا بود چرا که توانست هزاران جوان را از چنگال شبهات سخت اساتید غربزده، عناصر دل باخته به غرب، منافقین و دشمنان برهاند و با هوشمندی و علم خود، آب حیات طرح ولایت را به ما بچشاند. علامه ما را مسلح به سلاح علمی کرد که مقابل این مدعیان دروغین دین مداری بایستیم و اصول و آرمان هایمان را فراموش نکنیم؛ او با طرح ولایت (که حاصل ۷۰ سال عمر پر فایده اش بود) ما را در عقاید مان محکم کرد و تکلیف همه مان را مشخص کرد.
حاصل این همه مجاهدت در طول سالیان زندگانی پر برکت شان، وقتی در کنار تواضع و لطف شان در وقت گذاری و توجه به جوانان قرار می گیرد دلها را می سوزاند.

فرمایشات مختلف رهبر انقلاب در خصوص ایشان، عمق فکری و بصیرتی علامه را فرایاد می آورد و عقبه تئوریک نظام بودن ایشان را آشکار تر می سازد.

حضرت آقا فرمودند: ” حقیقتا این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند.” برای ادای این قدردانی درحالی که از برکت وجود حضرت استاد محروم شده ایم، می‌دانیم استمرار حرکت آن عالم بزرگوار، و تشکر از این گنجینه قوی و مستحکم در گرو تقویت مبانی اندیشه اسلامی خود و سایر دانشجویان است، لذا در پرتو این جهاد علمی، گسترش و تقویت طرح ولایت را که میراث گرانبهای استاد و ریسمان محکم اندیشه بنیادین انقلابی است به خاصه دنبال خواهیم کرد.

ما دانشجویان دفاتر تشکل انقلابی جامعه اسلامی، بدین وسیله بار دیگر با نائب امام زمان عج، امام خامنه ای عزیز تجدید بیعت می نماییم و خود را با همه ظرفیت هایمان موظف به ادامه این راه پر برکت می‌دانیم و با تمام وجود فکر ناب اسلامی را که میراث اهل بیت ع بوده و از دستان پاک علامه دریافت کردیم در رگ های دانشگاه جاری خواهیم ساخت؛ علامه پدر معنوی همه ما بود، هرچند ما امروز خود را یتیم می‌بینیم، اما از پای نخواهیم نشست و محکم تر از گذشته در راه به یادگار مانده از استادمان قدم خواهیم برداشت.

روز ۱۳ دی ماه هر سال، داغ دو فرمانده جنگ امام خامنه ای، از یادمان نخواهد رفت. ۱۳ دی ماه روزی ست به بلندای غمی که در خود دارد و به شرافت نام هایی که مزین به آنهاست، روزیست ممزوج با ایام فاطمیه و عزای پاره تن پیغمبر س. ۱۳ دی که در یک سال، هربار در روز جمعه دو تن از یاران امام زمان عج و نائب بر حق ایشان امام خامنه ای مدظله العالی، پر کشیدند، چرا که دنیا با بدی هایش دیگر طاقت تحمل گوهرهایی چون آنها را نداشت. امروز روز میثاق عهد و پایبندی بیش از پیش به راه آنهاست تا دنیا را به سمت تمدن اسلامی ببریم و در پرتو این حرکت شاهد طلیعه ظهور باشیم. امروز بیش از پیش حجت بر همه ما تمام است.

رحلت جانسوز حضرت علامه مصباح را به پیشگاه حضرت صاحب الزمان عج، امام خامنه ای،  خانواده و آشنایان، شاگردان مکتب این عالم فقیه و فیلسوف بی نظیر و همه جهان اسلام تسلیت عرض می کنیم، در عین دعا برای ارتقای جایگاه ایشان و رحمت و غفران الهی، امیدواریم در سرای باقی مشمول شفاعت این بزرگان نیز قرار بگیریم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا س

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان

جامعه اسلامی دانشجویان فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه  آزاد سنندج 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

متن بیانیه در
خبرگزاری فارس
خبرگزاری دانشحو
خبرگزاری رجا نیوز